Hvad er sund Gudsfrygt, og hvad gør den ved os?

Cover Budskabet 1-2024
Begrebet gudsfrygt kan lyde meget mørkt, men det er afgørende i Bibelens billede af Gud.

Magasinet Budskabet tager begrebet "Gudsfrygt" op, så kristne må få øjnene op for, hvad det betyder, når der i Ordsprogenes bog står: ”At frygte Herren er begyndelsen til visdom”

09/02/2024 / Andreas Ipsen aki@dlm.dk

Ordet ”gudsfrygt” bliver ikke sagt meget fra prædikestole i dag, og mange vil nok instinktivt tænke, at det er et koncept, der hører en forgangen og mørkere tidsalder til. 

Men vi kan ikke afskaffe gudsfrygten uden at afskaffe en af de afgørende bærepiller i Bibelens billede af Gud!

I det nye nummer af Budskabet bliver der taget fat i spørgsmålet om gudsfrygt. Målet er, at vi som kirke og kristne må få øjnene op for, hvad det betyder, når der i Ordsprogenes bog står: ”At frygte Herren er begyndelsen til visdom”. 

I den første temaartikel slår Jette Christensen tonen an: ”At leve med en gudsfrygt, som er præget af nåde og barnekår, er noget, jeg kan øve mig i.

Dagligt må jeg bekende min synd og blive mindet om, hvem jeg er, hvem Gud er, og at mit liv er i Guds hånd og ikke omvendt.”

Temaartiklerne kan læses på www.budskabet.dk.

Hele Budskabet kan også læse af abonnenter på LM’s bladportal.

Også mange andre temaer

Ud over temaet om gudsfrygt kan man i dette nummer af Budskabet finde artikler, der berører mange andre temaer.

Læs blandt andet om, hvad det betyder at leve i forventning til Jesu genkomst, hvad Jonas’ Bog fortæller os om Jesus, og hvad vi kan lære af vores brødre og søstre i den ortodokse kirke.

Hvis man har kommentarer til Budskabet eller idéer til temaer eller artikler, er man altid velkommen til at kontakte redaktøren på aki@dlm.dk

----------

Hvis man ønsker at tegne abonnement på Budskabet i papirformat, kan dette gøres på LM's bladportal for 330 kr. årligt.

Er man under 30 år, er prisen kun 190 kr. om året.

Tilføj kommentar
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.