Personligt
Alberte Lindegaard - TM 13/2023

Jeg tror, Gud bruger mit handicap til noget godt

01/03/2024 / Karin Borup Ravnborg; kbr@dlm.dk

19-årige Alberte Lindegaard er født med en sjælden sygdom, der gør det svært at bevæge sig. Alligevel er hun fuld af taknemmelighed over livet

"I skal ikke regne med, at hun nogensinde kommer til at gå - og hun kommer muligvis heller ikke til at tale!"

Sådan lød de dystre udsigter fra lægerne til Alberte Lindegaards forældre for 19 år siden. Deres nyfødte datter var født med stramme ledbånd i arme og ben og ville være handicappet hele sit liv.

Skriver sange om Guds nærvær

Alberte lider af sygdommen Arthrogryposis Multiplex Congenia (AMC).

I dag er hun i fuld gang med sit liv - har gået på Efterskolen Solgården og på Det Kristne Gymnasium i Ringkøbing. Og så skriver og synger hun kristne sange. Sange om smerten og om Guds nærvær midt i mørket.

"Jeg tror, Gud vil bruge mit handicap til at vise, at han er med i noget, der virker som modgang," siger hun.

"Vi kan have mange tanker om, hvad det vil sige at have et godt liv. Men det kan godt være, Gud har en anden definition af det."

Drømme for fremtiden

Som alle andre unge har hun naturligt nok også drømme for sin fremtid: Job, mand, børn.

"Jeg vil bare gerne bruges af Gud. Om det er alene eller sammen med en mand en dag - det ved han bedst."

"Gud har ikke helbredt mig endnu, men jeg har stadig troen på, at han kan gøre det, og hvis han ikke gør, vil han også hjælpe mig gennem det."

 

Uddrag af artikel, som har været bragt i Tro&Mission nr. 13/2023

> Læs artiklen i sin helhed her.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Justin Kuravackal m.fl
“Discipelskab handler om at lade Gud forandre vores liv indefra og ud, så vi kommer til at ligne Jesus mere.” …