Ditte Olsen, do@dlm.dk

”Vi læser ofte i Bibelen sammen i vores studiegrupper,” siger Daniel Lanting, der er formand for Haderslev LMU.

”Vi læser måske to-tre kapitler hver for sig, og derefter snakker vi sammen om det, vi har læst. Det giver mulighed for spørgsmål til teksten, men også til spørgsmål, som den...

Pinse er også længsel efter livet efter døden

Omkring 200 mennesker i mødesalen til pinsestævnet 2015 på HvideKilde i Nordsjælland (Foto: Kaja Lauterbach)
Omkring 200 mennesker deltog i pinsestævnet på HvideKilde i Nordsjælland (Foto: Kaja Lauterbach)
Lejrsæsonen i Nordsjælland blev åbnet med pinsefest, der handlede om længsel efter det evige liv med Kristus

26. maj 2015 / Kaja Lauterbach: kl@dlm.dk

Omkring 125 mennesker stod klar til at myldre ind på lejrstedet HvideKilde i Nordsjælland pinsemorgen 2015.

Der var nemlig fest på lejrcentret, og festen begyndte med fælles morgenkaffe, snak og hygge.  

Flere kom til, og da mødet en time senere begyndte med lovsang ved Christina Mogensen, Christian Mogensen og Philip Due Pedersen fra Sola Gratia, var der omkring 200 mennesker.

Døden fører til livet med Kristus

Morten Friis fra Frederikssund prædikede ud fra Filipperbrevet kapitel 1,18b-23. Her siger Paulus, at døden er en vinding, og Morten Friis begyndte med at spørge, hvad det mon har med pinse og Helligånden at gøre. 

”Når du lever med Kristus hver dag her på jord, kan Guds Ånd begynde at skabe en længsel i dig efter det liv, Gud har i vente til os efter døden. Du får lov at opleve, at Kristus har overvundet døden, sådan at den bliver en vinding – vort færgested til livet med Kristus,” sagde han.

”Mennesker kan ikke leve, så de kan dø en god død. Men Kristus har levet sådan, at du kan dø en god død. Og det får Helligånden dig til at sukke efter – det bliver din dybeste længsel.”

Pinsestævne er også åbning af lejrsæsonen

Pinsestævnet på HvideKilde er ikke kun fejring af pinsen og Helligånden.

”Det er også den officielle åbning af lejrsæsonen, selv om der allerede har været afholdt to lejre i påsken,” forklarede Peder Toft, der er formand for bestyrelsen for HvideKilde.

Derefter fortalte han lidt fra bestyrelsens planer for lejrstedet, og Simon Bruun fra lejrudvalget oplyste, at de første sommerlejre allerede er ved at være fyldt op.

Tilføj kommentar