Ny HR-medarbejder er begyndt på LM’s sekretariat

Foto: Marianne Daugaard
Marianne Daugaard får den første introduktion til opgaverne på LM's sekretariat (Foto: Kaja Lauterbach).
Marianne Daugaard fra Snekkersten glæder sig til at komme i gang med blandt andet at udarbejde kontrakter og personalehåndbøger for LM’s ansatte

01. marts 2019 / Kaja Lauterbach, kl@dlm.dk

Det er fremover Marianne Daugaard, der står for HR-opgaver i Luthersk Mission.

Hun har i dag første arbejdsdag på LM’s sekretariat i Hillerød, hvor hun er ansat i Resurseteamet.

”Jeg har fået en meget varm velkomst og glæder mig meget til samarbejdet,” siger Marianne Daugaard.

Kendt med opgaverne fra tidligere

51-årige Marianne Daugaard er uddannet korrespondent i erhvervssprog og har arbejdet som chefsekretær og HR-medarbejder i udviklingsorganisationen CARE i 16 år.

Derigennem har hun fået god erfaring med mange af de ting, hun vil komme til at arbejde med som HR-medarbejder i LM, nemlig kontrakter, refusioner, personalehåndbøger, lønbehandling og udstationeringsregler.

”Det betyder, at hun fagligt er meget kompetent,” siger resursechef Johnny Lindgreen.

Har selv erfaring fra at bo i udlandet

Marianne Daugaards mand er civilingeniør, og de har sammen været udstationeret i henholdsvis Egypten og Sydafrika.

Det har givet hende en erfaring med at bo og leve i udlandet, som hun håber at kunne trække på, når det gælder kontrakter og ansættelsesforhold for LM’s missionærer..

Tilføj kommentar