Navnekonkurrence

LM’s volontørarbejde skal have et nyt brand.

04. september 2014 /

LMBU og LM’s missionsteam har udskrevet en konkurrence om nyt navn, logo og slogan (= brand) til LM’s volontørarbejde.

De vil nemlig gerne styrke LMU’erne identitet som unge i mission.

”Vi er enige om, at vi gerne vil mission og også international mission. Men i LMU kunne vi rigtig godt tænke os en tættere forbindelse med de volontører, som vi er med til at sende ud gennem LM’s internationale missionsarbejde,” siger Louise Høgild, der er projektleder i LMU’s missionsprojekt.

”Vi vil gerne leve mere med i deres hverdag, så vi kan skabe et sammenhold med dem, der er udsendt.”

Samtidig ønsker LMU at forny fokus på, hvad det vil sige at være volontør. At der for eksempel er mange andre job end at passe missionærbørn.

Identitet i navnet
Louise Høgild mener, at der ligger rigtig meget identitet i et navn, og for at øge LMU’ernes ejerskab for mission, skal volontørarbejdet have et helt nyt brand.

Derfor har LM’s missionsteam og LMBU valgt at udskrive en konkurrence om at finde på et nyt navn og logo til volontørarbejdet – og også gerne et slogan.

”Vi kunne godt tænke os et navn, der signalerer noget om, hvad det vil sige at være udsendt i en korttidsopgave i LM’s missionsarbejde,” siger Louise Høgild.

Vinder på Mission14
Navnekonkurrencen blev skudt i gang på de to ”Ung Uger” på LM’s bibelcampinger i sommer, og man kan komme med forslag indtil den 10. oktober.

Gevinsten for bedste forslag er en iPad, og vinderen offentliggøres på missionskonferencen Mission14 på Luthersk Missions Højskole den 14.-16. november 2014.

Se konkurrence-flyeren her. Alle kan deltage, uanset alder.

Tilføj kommentar

Kommentarer