LM ansætter ny generalsekretær

Billede af LM's generalsekretær Søren Skovgaard Sørensen
Søren Skovgaard Sørensen tiltræder som generalsekretær i organisationen den 1. marts (billede: privat)
43-årige Søren Skovgaard Sørensen er prædikant i LM og har tidligere været missionær i Etiopien, konsulent, sognepræst og maskinarbejder.

04. januar 2016 / Nicklas Lautrup-Meiner: NLM@DLM.DK

LM’s landsstyrelse har ansat Søren Skovgaard Sørensen fra Nødebo som ny generalsekretær. Hans første arbejdsdag bliver årsdagen for LM’s grundlæggelse – 1. marts 2016.

Lang historie som prædikant og leder i LM

Den 43-årige teolog vil være et kendt ansigt for mange i LM. Fra 2004-2008 var han og hans kone, Miriam, nemlig udsendt som missionær til Etiopien. Her var han skoleleder for Tabor Evangelical College i Hawassa.

Allerede som helt ung var han dog engageret i LM på fødeøen Bornholm. Her var han forkynder og leder i børne- og ungdomsarbejdet.

Han er stadig engageret som forkynder i LM på Nordsjælland, hvor han og hans familie bor i dag.

Friske erfaringer til hverdagens udfordringer

LM’s formand, Henrik P. Jensen glæder sig over, at Søren Skovgaard Sørensen har sagt ja til jobbet.

”Han kommer direkte fra en hverdag med menighedsledelse, forkyndelse og sjælesorg - fra hverdagens spændinger mellem tro og liv. Fast forankret i vores kerneværdier og pejlemærker vil Søren kunne byde ind med friske erfaringer i de udfordringer, der er i at udfolde vores syn iblandt nutidsdanskere og deres livsforhold.”

Ind i missionsarbejdets maskinrum

Den nye generalsekretær er oprindelig udlært maskinarbejder, før han blev teolog. Nu glæder han sig til at komme ind i maskinrummet i LM.

”Min største og mest afgørende motivation for at sige ja til opgaven som generalsekretær er, at jeg igen får lov til at arbejde med mission på globalt og nationalt plan. Min tid i Etiopien som missionær og min tid i Græsted har begge haft mission som omdrejningspunkt.”

Sognepræst, menighedskoordinator og konsulent

Søren Skovgaard Sørensen kommer fra en stilling som sognepræst og menighedskoordinator i Græsted sogn. Han har tidligere arbejdet som konsulent ved både Jobdk og Krifa.

Han overtager stillingen som generalsekretær efter Jens Ole Christensen, der forlod posten 31. oktober for at blive sognepræst på Østerbro i København.

Tilføj kommentar

Kommentarer

Tillykke til LM. Tillykke og velkommen til Søren Skovgaard Sørensen. Glæder mig til samarbejdet. Må Gud velsigne dig og din familie i kaldet.

Stort tillykke med ansættelsen af Søren! Guds velsignelse over Sørens og LM's fremtid!

Tillykke til Søren S.S. - og LM - et godt valg til denne betydningsfulde post. Ønsker alt godt til S.S.S og hans familie i denne nye tjeneste - vi ønsker og beder om at Gud vil velsigne jer i ansættelsen og tjenesten - også i dette virke.

Tillykke Dette kan kun blive godt for LM, men mest af alt for, at evangeliet kan få den plads, som det er berettiget til ind i LM.

Hvilken glædelig nyhed. Stort tillykke til Søren, LM og alle os andre. TAK til jer der ansatte netop Søren :o)

En god nyhed på årets første dag. Et stort tillykke til S S S og LM og ønsket om Guds nåde og velsignelse over dig Søren og din familie.

Sikken glædelig nyhed! Til lykke til Søren, LM og Guds kirke! Havde godt nok tænkt en del over, hvem der skulle tjene på den post. Bønnen for LM generalen skal nu krydres kraftigt med TAK!

Sikken glædelig nyhed! Til lykke til Søren, LM og Guds kirke! Havde godt nok tænkt en del over, hvem der skulle tjene på den post. Bønnen for LM generalen skal nu krydres kraftigt med TAK!

Tillykke til alle i LM !! Og Tak skal lyde til Søren som har sagt ja til at tage en sådan stor og tung post i LM Gud ved hvad der er godt for os !!

Hjertelig til lykke Søren med den store og betroede stilling i LM. Må Gud velsigne dig og familien fremover. Meget godt kommer jo fra Bornholm - LM's fødested.

Kære Søren og Miriam, tillykke med at LM har valgt Søren til stillingen. Jeg håber den må blive til gavn for LM og for jer som familie. Vi vil fortsat bede for jer. KH Per

Velkommen til dig og din familie. Vores yngste søn(21) kom lige før børnelkub og fortalte nyheden, som fik min svigerdatter Helle f. Bredtoft til at udbryde:" De var da i Etiopien, da jeg var der." Vi kender jer næsten allerede. Velkommen og Gud i vold, som det gamle udtryk siger. Hils familien. Kærligst Else

Hjerteligt tillykke til LM og til Søren S. Sørensen med familie. Håber og tror på at det må blive Gud til ære og mennesker til gavn. Må Gud rigt velsigne dig Søren i denne stilling og naturligvis også din familie som står ved din side. Tak.

Hjertelig tillykke til LM og til dig Søren Skovgaard Sørensen. Jeg ønsker dig og bevægelsen Guds velsignelse over tjenesten og opgaven og glæder mig til et godt samarbejde.

Kære Søren ET STORT TILLYKKE med det nye job i LM. Det er skrevet med tristhed over, at du forlader din stilling som præst ved Græsted kirke. Vi har været super glade for den måde, hvorpå du har skabt rum og opgaver for de unge ved kirken og den måde, du har knyttet dem til en tjeneste ved kirken. Der skal ofte så lidt til - det skal bare gøres rigtigt! Og det har du formået! Godt for LM! KH Henrik Tuxen

Kære Søren og Miriam! Tak fordi I endnu en gang sagde ja til Guds kald. Kaldet til mission er uafhængigt af geografi. Gud vil at alle mennesker skal høre frelsens budskab. Er dybt taknemmelig til Gud, at Han vil bruge dig som daglig leder i det arbejde i LM. Mødte jer i Etiopien i 2014 og hørte og så, hvordan I brændte for jeres arbejde og medmennesker. Gud giver styrken hver dag.

Stort Tillykke til lm. Søren er et scoop.

Stor tillykke til LM, og stor tillykke til Søren. Vi ønsker Guds rige velsignelse over din fremtid i LM.

Tillykke til LM med Søren som ny generalsekretær og tillykke til Søren med det nye job. Vi glæder os i Nordvestkirken over, at valget er faldet på Søren. Vi tror, at han vil blive til stor velsignelse for LM. Gud velsignelse over dit arbejde.

Tillykke til LM med ansættelsen af den nye generalsekretær. Det er et scoop at få en generalsekretær, der har så meget erfaring med i bagagen fra sine tidligere virkeområder i ind- og udland og er så fyldt med gode ideer om missionsarbejde for alle aldersklasser. Gud velsigne Miriam og Søren. Dejligt, at de/I bor i Nordsjælland! De bedste hilsner Tage Bechmann, Gilleleje.

Et stort tillykke til dig Søren og Lm. Du aner ikke hvor det glædede mig, Søren, men de kommer til at mangle dig i Græsted.

Kære Søren og Miriam. Stort og hjerteligt til lykke med det nye job. Må Gud velsigne jer og være med jer begge og hele familien i det arbejde der ligger foran. Kærlig hilsen Inge marie

Et stort tillykke til Søren og til LM. Og vi nedbeder Herrens velsignelse over dig og din familie.

Evangeliet er gratis, men det koster penge at bringe det ud til mennesker i Danmark og i udlandet.

Læs om nogle af de projekter, LM er engageret i rundt omkring i verden. Du er velkommen til at nævne, hvilke områder du særligt vil støtte, når du giver en gave.