Jeg har lært at leve tæt sammen med Gud

Foto: Elever på bibelskole i Peru spiser sammen
De unge på den lutherske kirkes bibelskole i Arequipa bor sammen og fungerer på mange måder som en familie i de ni måneder, opholdet varer. (Foto: Leinum)
Nery kommer fra en familie med alkohol og vold. Hun er elev på bibelskolen i Arequipa i Peru og fortæller, at det er en velsignelse for hende

23. november 2016 / Mathilde M.T. Krüger

Nery Sullo fra Arequipa i Peru er 30 år og kommer i en af de lutherske kirker dér. Hun kommer fra en familie med alkohol og vold: 

”Mit hjem havde forvandlet sig til en kampplads, hvor min far tævede min mor,” siger hun. 

Da Nevy var otte år gammel, kom der en kristen fra den lutherske kirke til deres hjem og fortalte dem om Jesus. 

”Min mor og alle vi børn tog vores tilflugt til Herren fra vores voldelige far,” fortæller hun. 

Lagde afstand til Gud i teenageårene

Som tiden gik, og hun blev teenager, kom der flere og flere problemer i hendes liv. Det var svært at få råd til at studere, og hendes venner festede og drak. 

”På grund af alle disse ting og på grund af at Gud ikke ændrede min far, selvom vi hele tiden bad ham om det, fyldtes mit liv med vrede mod Gud,” siger hun og fortsætter: 

”Jeg lagde afstand til Gud og tillod, at mine venner fik indflydelse over mit liv. Men Gud forlod mig aldrig – han søgte mig hele tiden, jeg ville bare ikke lytte til ham.” 

Nery var flov over at komme til Gud, fortæller hun; hun følte sig ikke værdig til hans kærlighed. Men for tre år siden vendte hun tilbage til Guds arme. 

”Jeg kunne ikke længere bære den byrde selv, og jeg faldt ydmyget ned for ham, som tilbød mig sin ubetingede kærlighed,” siger hun.

Tid alene med Gud er vigtig

For Nery har det været en velsignelse at gå på den lutherske kirkes bibelskole. Hun har lært Jesus bedre at kende, og hun har lært at leve tæt med Gud. 

Noget helt konkret, hun har lært er, at det er vigtigt at have tid alene med Gud, og at i livet med Jesus er der både lidelse, men også håb, og det vil hun gerne dele med andre

”I min kirke har vi startet en evangeliserings- og besøgsgruppe, hvor vi tager ud og besøger folk i deres hjem og starter små cellegrupper, så vi kan bringe håbets budskab til deres hjem. Det håber jeg meget, jeg kan fortsætte med at tjene i!” siger hun.

 

Tilføj kommentar