Opråb – Gud kalder!

30/09/2018

Mandag d. 24. september var jeg så heldig at få lov til at deltage i Impuls, som er en kristen lejr for unge i Cambodja. I alt mødte 300 unge kristne op og alle var i stor forventning til Gud. Igennem lovsang og forkyndelse blev vi sammen draget tættere på Gud og igennem aktiviteter, lege og vidnesbyrd blev fælleskabet styrket og alle mærkede igennem vidnesbyrdene en opmuntring til at holde fast ved troen.

 

skaermbillede_2018-09-30_kl._21.29.03.png

Hvad der dog fylder mine tanker efter lejren er, at flere unge i deres vidnesbyrd nævnte, hvordan deres biologiske fædre har givet dem voldsomme ar på sjælen. En del af de unge er  opvokset i fattige familier, hvor fædrene enten har været fraværende, aggressive, alkoholiserede eller voldelige – og måske et mix af det hele.

En af de piger, vi har snakket med, har en far, som har været voldelig overfor hendes mor, søskende og hende selv. Faderen har endda været tæt på at tage livet af hendes mor. Hun kan ikke forstå, hvordan hun kan være i familie med ham, hun kan ikke forstå, hvordan han kan være hendes far, hvordan hans blod kan løbe i hendes årer!

 

skaermbillede_2018-09-30_kl._21.32.05.png

Vi står altså med en hel befolkning, som har brug for at høre om vores far, den kristne Gud. Den kærlige, elskende, omsorgsfulde og sande far!! Og det kan du hjælpe med :)

For Gud er en kærlig Gud, og derfor kan jeg ikke tro, at min Gud, min far, ikke kalder nogen i Danmark til at rejse til Cambodja og forkynde Guds ord, forkynde Gud som vores elskende far og forkynde Gud som vores faste klippe.

Min opfordring lyder derfor: Hiv vattet ud af jeres ører og hør – Gud kalder !!
Du kan få lov til at tjene Gud, du kan få lov til at give dig selv til Gud og lade Gud arbejde igennem dig – du kan få lov til at vise khmer folket, at de har en himmelsk far – en himmelsk far, som vil tage deres byrder, sår og ar på sig!

skaermbillede_2018-09-30_kl._21.32.33.png

Første korintherbrev Kapitel 10 vers 31-32

"Enten i altså spiser eller drikker, eller hvad I end gør, skal I gøre alt til Guds ære. Væk ikke anstød, hverken hos jøder eller grækere eller i Guds menighed. Selv prøver jeg altid at være alle til behag og søger ikke mit eget bedste, men de andres, for at de kan frelses. Efterlign mig (Paulus), ligesom jeg efterligner Kristus."

 

Tilføj kommentar

Kommentarer

Kære Marie! Tak for din information om jeres fællesskab med unge khmerer og om de problemer, de står i. Vi vil fortsætte med at bede for jer, for dem og for LMs arbejde. En ekstra stor TAK for dit kald til unge i DK, måtte det blive hørt.