Hver dag er et vidne om Gud

17/10/2018

På All Nations i England flyver tiden af sted, og hver dag er en gave. En typisk hverdag for mig indeholder tid med Lukas - Julie og Emil Solgårds dreng - tid til mig selv og tid til de dejlige relationer, der er blevet opbygget med de andre på stedet. Derudover sætter jeg også fast tid af til bibellæsning og bøn, men det er også når jeg gør alt det andet, at min relation til Gud bliver stærkere.

At tilbringe tid med Lukas viser, hvordan livet er underfuldt. Lukas' nysgerrighed og måde at betragte verden er betagende og hjælper også mig til at se verden fra et andet perspektiv. At få øje på alt det ekstraordinære i det helt normale er noget, jeg tror mange af os kunne være bedre til. Derudover får Lukas en masse kærlighed frem i dem, han omgiver sig med - heriblandt mig selv og fremmede. Men særligt bliver forældrenes kærlighed til Lukas et vidne om Guds kærlighed til os. 

Tiden med mig selv bliver brugt på mange refleksioner - alt fra identitet, liv og død, tro og meget andet. Der ligger en kæmpe befrielse i at kunne dele alt dette med Gud. I en morgenandagt blev følgende udtryk brugt: "Let your love be my strength," som betyder "Lad din kærlighed være min styrke".

Guds kærlighed overgår alt, den holder mig fast, den løfter mig op, og det er den, som alt afhænger af. Selv når jeg er svagest, kan jeg være taknemmelig, for da ser jeg endnu klarere Guds enorme styrke og kærlighed. 

På All Nations er vi 28 nationer fordelt på 80-90 elever. Det slår mig gang på gang, når jeg sidder i spisesalen og hører alle de forskellige accenter, der gemme sig bag de forskellige engelske sætninger, hvor stort det er, at vi kan tale sammen. At folk fra hele verden (Sydkorea, Holland, Danmark og Kina for bare at nævne nogle få) kan samles om opgaven om at dele Guds ord, må betragtes som et vidne om Guds storhed.

Derudover møder man også forskellige tilgange til tro og til Gud, hvilket giver anledning til at tage sit eget syn og egne holdninger op til revurdering. Det er svært, men også givende, at få muligheden for at se Gud med nye øjne og aktivt lede efter svar på, hvem han er, i hans ord.

Da jeg først kom til All Nations var jeg spændt og nervøs for tiden, der måtte komme. Første gang jeg læste i Bibelen, da jeg kom, fik jeg et vers jeg har holdt tæt på hjertet siden: "Jeg har jo indsat dig; vær modig og stærk! Nær ikke rædsel og lad dig ikke skræmme, for Herren din Gud er med dig overalt, hvor du går" - Jos 1 v. 9

Jeg tror på, at Gud har sat mig her som volontør, jeg tror at han er med mig her på All Nations, og beviset på dette kan ses hver dag, i alt hvad jeg giver mig til.

Tilføj kommentar